"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Vito and the Others (1991), Death of a Neapolitan Mathematician (1992) and Libera (1993), the debuts of three young Neapolitan filmmakers, stood out dramatically from the landscape of Italian cinema in the early 1990s. On the back of their critical success, over the next decade and a half, Naples became a thriving centre for film production.In this first study in English of one of the most vital and stimulating currents in contemporary European Cinema, Alex Marlow-Mann provides a detailed, multi-faceted and provocative study of this distinct regional tradition. In tracing the movement's relationship with the popular musical melodramas previously produced in Naples, he reveals how contemporary Neapolitan filmmakers have interrogated, subverted and reconfigured cinematic convention as part of a through-going re-examination of Neapolitan identity.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !