"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Celebrated worldwide for her masterly novels, Carson McCullers was equally accomplished, and equally moving, when writing in other forms. The play The Member of the Wedding (1950), adapted from her 1946 novel at the urging of her close friend Tennessee Williams is, like Thornton Wilder’s Our Town, a great American poem for the stage. At its center is tomboy Frankie Addams, a motherless adolescent neglected by her father and utterly bored with life in small-town Georgia until romantic longing is ignited by her older brother’s wedding. A hit on Broadway, running for more than five hundred performances, it won the Drama Critics’ Circle Award and soon inspired a film.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !