"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Why did the male nude dominate French art through the French Revolution and then largely disappear? In this pioneering book which challenges received ideas about masculinity and neoclassical visual culture, Abigail Solomon-Godeau shows how the masculine ideal, whether in the guise of virile hero or passive youths, then or now, raises important questions about the fashioning of masculinity itself. Drawing on feminist, psychoanalytical and critical theory, as well as cultural and art history, this volume "completely recasts the gender question, not only for 18th-century history and art history, but for the entire history of western culture", as the eminent historian Professor Lynn Hunt has written.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !