"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Project of Journey.-Opinions of People upon its practicability.-Moral character of Europeans in Barbary.-Leave the Isle of Jerbah for Tripoli in the coaster Mesâoud.-Return back.-Wind in Jerbah.-Start again for Tripoli.-Sâkeeah.-Zarzees.-Biban.-The Salinæ, or Salt-pits.-Rais-el- Makhbes.-Zouwarah.-Foul Wind, and put into the port of Tripoli Vecchia.-Quarrel of Captain with Passengers.-Description of this Port.- My fellow-travellers, and Said the runaway Slave.-Arrival at Tripoli, and Health-Office.-Colonel Warrington, British Consul-General.-The British Garden.-Interview with Mehemet Pasha.-Barbary Politics.-Aspect of Tripoli.-Old Castle of the Karamanly Bashaws.-Manoeuvring of the Pasha's Troops.-The Pasha's opinion of my projected Tour.-Resistance of the Pasha to my Voyage, and overcome by the Consul.-Departure from Tripoli to Ghadames.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !