Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Concerned primarily with the medium of painting, the work of Tina Gillen examines how we relate to the world around us, namely through the themes of landscape and dwelling. Her paintings often originate in photographic images that she modifies, simplifies, pictorially "translates," and pairs with other elements to arrive at compositions that purposefully nurture a certain ambiguity, somewhere between abstraction and figuration, construction and improvisation, the surface of the canvas and the translation of a space. This book is being published in conjunction with her exhibition Faraway So Close, presented at the Luxembourg Pavilion as part of the 59th International Art Exhibition - La Biennale di Venezia. Richly illustrated, the catalogue also includes three essays addressing various aspects of Tina Gillen's work-the relationship between painting and space, the ties between painting and photography, and the meaning of landscape today-as well as an extensive interview with the artist.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !