"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
As erotic and powerful as the paintings that inspired it.--Emma Donoghue, author of Room Paris, 1927. One day in July, a young American named Rafaela Fano gets into the car of a coolly dazzling stranger, the Art Deco painter Tamara de Lempicka. Struggling to support herself, Rafaela agrees to model for the artist, a dispossessed Saint Petersburg aristocrat with a murky past. The two become lovers, and Rafaela inspires Tamaras most iconic Jazz Age images, among them her most accomplished--and coveted--works of art. A season as the painters muse teaches Rafaela some hard lessons: Tamara is a cocktail of raw hunger and glittering artifice. And all the while, their romantic idyll is threatened by historys darkening tide. A tour de force of historical imagination, The Last Nude is about genius and craft, love and desire, regret and, most of all, hope that can transcend time and circumstance.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !