"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Uncovers the politics of nostalgia and madness inherent in the Arabic novel. The Arabic novel has taken shape in the intercultural networks of exchange between East and West, past and present. Wen-chin Ouyang shows how this has created a politics of nostalgia which can be traced to discourses on aesthetics, ethics and politics relevant to cultural and literary transformations of the Arabic speaking world in the 19th and 20th centuries. She reveals nostalgia and madness as the tropes through which the Arabic novel writes its own story of grappling with and resisting the hegemony of both the state and cultural heritage.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !