Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
In an era of climate catastrophe and corporate agribusiness, meat has been decisively made over. Urbanites across the West are called upon to look at the animals we eat, and by looking, learn to treat them with love. We are asked to tenderise our carnal desire for flesh and dignify our relationship with the land. Yet can our appetite for meat be redeemed by this new way of seeing? Can an 'ethical' approach to the farming, sale, and consumption of meat really save both the planet and our souls?
Revisiting John Berger's writings on animals and class, Meat Love restores a materialist lens to the politics of carnivorous desire. In this vital essay, Amber Husain deconstructs the beauty, tragedy, and mystery with which our images of meat are embellished, drawing on a range of visual sources from contemporary art and film to Instagram and advertising. Probing the nature of 'love' in contemporary human-animal relations, it casts a critical eye on the visual culture of meat as it gentrifies and mutates, informing, for better or for worse, who we become as political subjects.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !