"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Named for Kievs central square that became the theatre of pro-EU, anti-government demonstrations in late 2013 and the situations escalation when protesters were fired upon, leading to the deaths of more than 100 people this series of portraits by Émeric Lhuisset brings us to February 2014 and in contact with the faces of the revolution. Although anchored in a specific time and context, the series conveys a shared, universal sense of hope. Whether in the eyes of a young nurse or an elderly Cossack, one can read the same determination and commitment. Together with brief interviews written in six languages, each portrait on newspaper print is a testimony to recent history.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !