"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
In Drifting Studio Practice, artists Lonnie van Brummelen and Siebren de Haan discuss their participatory documentaries Episode of the Sea (2014) and Stones Have Laws (2018), which they made in collaboration with the Dutch fishing community of Urk and with the Saamaka and Okanisi maroons of Suriname, a former Dutch colony in the Amazon. The artists outline how they experimented with collective script writing and performative storytelling, including both human and other-than-human actors. Starting from their earlier artwork Monument of Sugar (2007), the account develops into a practice-driven exploration of co-authorship and (non)human rights as strategies to cope with the plantationocene.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !