"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
In Burying the Wren Deryn Rees-Jones returns to familiar preoccupations but with a new clarity and maturity of vision. With intense lyricism she calls on the Roethkean 'small things' of the universe -- truffles, slugs, trilobites, birds, stones, feathers, flowers, eggs -- which, mysterious, and magical as well as ordinary -- she sets up against loss. Her sequence of 'Dogwoman' poems, which draws on the work of artist Paula Rego, is a an extended elegy to her late husband, the poet and critic Michael Murphy. Above all these are poems of the body, "...the blue heartstopping pulse at the wrist", which are alive to the world and the transformative qualities of love.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !