"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
This book takes us through the paintings of the last century, revisited with humour and irony from a peculiar perspective, in dialogue with literary fiction. We are surprised on discovering Klimt's animals such as tigers lyrically couples, Marilyn (Warhol) multiplying herself as a narcissistic chameleon, or the tormented and non-conformist monkey, Chita, retired from the limelight, playing the lead in The Shout (Munch). With a red scarf and a black overcoat, we find Aristide Bruant, a famous Lapland notary, singing in the Ambassadeurs in Paris to his idolatrous partner, perhaps under the watchful eye of the master Toulouse-Lautrec and of the parrots, habitual cabaret goers. The maja (dressed or nude), reincarnated as a sheep, will tell us, boastingly, the latest in the gossip columns...
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !