Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
How and why did painters centre sensory experience, enchanting emotions, and cultural landscapes in South Asia? A Splendid Land is the first exhibition to address this question through dazzling paintings made over a period of two hundred years, spanning from Mughal to colonial India, that have never been published or exhibited in the United States.
Around 1700, artists in Udaipur began creating large, immersive paintings to convey the mood (bhava) of the city's palaces, lakes, and mountains. A Splendid Land explores how painters depicted places, mapped terrains, and triggered memories to foster political and personal attachments to land. By examining social networks, ecological relations, and pleasurable pursuits, and by drawing upon previously untranslated sources and engaging with the history of the senses, A Splendid Land opens early modern art history to new interpretative possibilities.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !