"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Distinguished music theorist and composer David Lewin (1933-2003) applies the conceptual framework he developed in his earlier, innovative Generalized Musical Intervals and Transformations to the varied repertoire of the twentieth century in this stimulating and illustrative book. Analyzing the diverse compositions of four canonical composers--Simbolo from Dallapiccola's Quaderno musicale di Annalibera ; Stockhausen's Klavierstuck III ; Webern's Op. 10, No. 4; and Debussy's Feux d'articifice --Lewin brings forth structures which he calls "transformational networks" to reveal interesting and suggestive aspects of the music. In this complementary work, Lewin stimulates thought about the general methodology of musical analysis and issues of large-scale form as they relate to transformational analytic structuring. Musical Form and Transformation , first published in 1993 by Yale University Press, was the recipient of an ASCAP Deems Taylor Award.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !