"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
In 1849 the Illustrated London News published an exhibition review discussing the life and work of the hugely popular painter of apocalyptic landscapes, John Martin (1789¿1854). This, the artist claimed, was ¿so unfortunate a tissue of errors from beginning to end¿ that he felt compelled to write his own account, in order that it might ¿supersede the unauthorised sketches of my life which have hitherto appeared¿.
That account, the fullest autobiographical statement by the artist, is reprinted here in full, with an introduction and explanatory notes by Martin Myrone. This key document offers a fascinating insight into Martin¿s extraordinary career and the fraught politics of a rapidly transforming art world.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !