"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Since the mid-1990s, Annette and Caroline Kierulf have practiced what they themselves call "woodcut as cultural critique". Drawing on the medium's rich history as a means of communication and protest, the Norwegian artists strive to revive woodcut as a discursive tool. With subtle humor, the sisters use the visual reductiveness of the low-tech medium to critically reflect on the social, economic, and cultural changes shaping our high-tech societies. Incorporating references to pop culture and folk art, Caroline Kierulf's work explores the often overlooked aspects of everyday life, Annette Kierulf focuses on a feminist reinterpretation of the landscape genre. The publication provides insights into the artists' production and working methods, as well as their longstanding collaboration.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !