"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
A meditation on the dilemmas and desires for home that combines the writings of art critic and cultural historian Rebecca Solnit with painter Stefan Kurten's lush images of domestic interiors, buildings and landscapes. Solnit reflects on emotional privatization, real-estate fetishism, and aesthetic pleasure, while Kurten's paintings of stale bourgeois interiors and suburban homes project a dogged attempt to make life perfect, at least on the surface. His armchairs, teapots and planter boxes suggest that we are living in a peculiar state of safety and bliss. Together, the text and images question the equation of ideal houses with ideal lives, the images that shape our perception of childhood, and our notion of a fulfilled adulthood.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !