"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Paris after the Second World War: the Left Bank, Montmartre and Picasso's dove. Wanlaya is a Thai music student with challenging ideas and challenged friends, all engaged in their own ways in a search for the true values of life.
The meaning of art, the birth of music, the evil of elitist education, the value of work, women's liberation: this swinging, iconoclastic novel of ideas, published in the early 1950s but only read twenty years later, has inspired Thai progressive circles ever since, and remains a hymn to life clamouring for change and ringing with the hopes and generosity of youth.
By the author of Ghosts (TMC 16)
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !