Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Writers like to elude their public, lead them a bit of a dance. They take them down untrodden paths, land them in unknown country where they have to ask for directions.In this personal anthology, Alan Bennett has chosen over seventy poems by six well-loved poets, discussing the writers and their verse in his customary conversational style through anecdote, shrewd appraisal and spare but telling biographical detail. Ranging from hidden treasures to famous poems, this is a collection for the beginner and the expert alike. Speaking with candour about his own reactions to the work, Alan Bennett creates profound and witty portraits of Thomas Hardy, A. E. Housman, John Betjeman, W. H. Auden, Louis MacNeice and Philip Larkin, all the more enjoyable for being in his own particular voice.Anybody writing poetry in the thirties had somehow to come to terms with Auden. Auden, you see, had got a head start on the other poets. He'd got into the thirties first, like someone taking over the digs.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !