A gagner : la BD jeunesse adaptée du classique de Mary Shelley !
Games in the Ancient World: Places, Spaces, Accessories explores of the history of games and their accompanying equipment in Classical antiquity and beyond through the material evidence starting from a series of case studies fostered by the ERC project Locus Ludi (#741520) or presented at conferences organized by the ERC Locus Ludi. Drawing together a diverse array of case studies, the papers in this volume shed light on the cultural practices surrounding games across different regions and time periods. Spanning from Pharaonic Egypt to Roman Britain and the early medieval Celtic fringe, the case studies emphasize the geographical and chronological breadth of gaming habits in the ancient world. Despite the abundance of evidence, the extant materials often remain fragmented and scattered, overshadowed by modern Western perceptions of games as trivial pastimes. By unravelling the complexities of ancient ludic practices, this work underscores the intersection of games with social, cultural, and religious life in antiquity, offering a fresh perspective on a hitherto neglected aspect of human history.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
A gagner : la BD jeunesse adaptée du classique de Mary Shelley !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...